Szukaj na tym blogu

wtorek, 15 grudnia 2015

"Więzień nieba" Carlos Ruiz Zafón.

Zapraszam na recenzję.

Autor: Carlos Ruiz Zafón
Tytuł: Więzień nieba (org. El prisionero del cielo, ang. The prisoner of heaven)
Data wydania: listopad 2011 (w Polsce kwiecień 2012)
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Muza
Gatunek: Literatura współczesna

Powieść jest ostatnią częścią trylogii "Cmentarz zapomnianych książek". Pozostałe dwie to "Cień wiatru" i "Gra anioła". Każdą można czytać jako oddzielną książkę, w dowolnej kolejności, czego osobiście nie polecam, żeby nie psuć sobie pozostałych części.

Carloz Ruiz Zafón to współczesny, hiszpański pisarz. Jest jednym z moich ulubionych autorów. Poza "Cmentarzem zapomnianych książek" tworzył książki dla młodzieży - "Trylogię mgły" i "Marinę", obie przetłumaczone na język polski.

Wydarzenia "Więźnia nieba" rozgrywają się kilka lat po tych z "Cienia wiatru". Narratorem jest dorosły już Daniel Sempere, pracujący w rodzinnej księgarni. Zbliża się ślub Fermina, jego najlepszego przyjaciela i współpracownika, a co za tym idzie pojawia się mnóstwo problemów, związanych głównie z przeszłością pana młodego. W dalszej części książki poznajemy historię życia Fermina, jak stał się tym, kim jest teraz i skąd jego powiązania z rodziną Sempere.

Miło było powrócić po jakimś czasie do Barcelony, spotkać ponownie znane mi z "Cienia wiatru" postacie, zwłaszcza, że mogłam zagłębić się w ich przeszłość, szczególnie Fermina, która jest szczególnie ciekawa i zawiła. Każdy bohater ma swoją historię, przez co wydają mi się bardziej ludzcy, autentyczni.

Jestem wielką fanką stylu pisania tego autora, jest niezwykle poetycki i ciężko jest się oderwać od książki, gdy już się za nią zabierze. ;) Zafón jak zwykle tworzy tajemniczą, trochę mroczną atmosferę. Jego powieść jest pełna zwrotów akcji, a poszczególne wątki schodzą się w jedną, logiczną całość. 

Moja ocena dla tej pozycji to 9/10. Niesamowicie wciągająca, pełna tajemnic, cudowna lektura na długie zimowe wieczory.

Macie ochotę na spotkanie z "Więźniem nieba"?

Dajcie mi znać, czy byłby ktoś zainteresowany recenzją musicalu "Rent", bo byłam ostatnio w teatrze, ale to był chyba jeden ostatnich spektakli jak na razie.

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego autora, ostatnio wypożyczyłam Cień Wiatru, który czeka na półce, więc muszę szybko się za niego zabrać! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z najlepszych książek, jakie w życiu czytałam, gorąco polecam. :)

      Usuń
  2. Słyszałam, że jego książek nie trzeba czytać w kolejności chronologicznej, czy to prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam już o tej książce. Książkę mam w planach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wielką ochotę na to spotkanie. Książka już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Druga część tej serii czeka u mnie na półce, więc mam nadzieję, że wkrótce ją przeczytam. Moja mama czytała pierwszą i drugą i serdecznie mi ją poleca, co jeszcze bardziej mnie utwierdza, że ta książka będzie niesamowita. Buziaki!
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O książce słyszałam, jakiś czas temu było o niej naprawdę głośno. Twoja recenzja podsyciła mą ciekawość, jednak w chwili obecnej mam finanse równe 0.
    Ehhh...
    Wielka szkoda, ale może Mikołaj mnie kocha i wyposaży w taki cudowny egzemplarz :3
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń