piątek, 11 marca 2016

Mean girls Book TAG.

Dawno na blogu nie było żadnego TAGu, więc postanowiłam zrobić taki, związany z jednym z moich ulubionych filmów.
Pytania znalazłam na jednym z zagranicznych blogów i przetłumaczyłam je.
Zapraszam


"It’s pronounced like Cady” 
 Wymowa imienia którego fikcyjnego bohatera sprawia Ci problemy?
Oglądam wywiady z autorami, gdzie mówią o postaciach, stad znam wymowę większości imion. Największe problemy pojawiają się przy fantastyce i dystopiach. Jednym z takich imion jest Chaol ("Szklany tron"), teoretycznie powinno się to wypowiadać "Kejol", coś takiego, a i tak wszyscy (łącznie ze mną) mówią "Czaol".


 “She doesn’t even go here!” 
Którą postać przeniósłbyś do świata z innej książki lub serii?
Chciałabym zobaczyć Celaenę Sardothien i Katniss Everdeen jak biorą udział w Eliminacjach z "Rywalek". To byłoby niezapomniane widowisko.


 “On Wednesdays we wear pink!” 
Przy czytaniu której książki miałeś uczucie deja vu, jakbyś już kiedyś to czytał?
Było tak przy "Dziewczynie z pomarańczami" Josteina Gaardera. Nie mam na myśli tego, że historia jest skąd ściągnięta, ale czytając tę książkę miałam wrażenie, że to nie jest mój pierwszy raz z tą historią, ale nie przypominałam sobie faktu, żebym kiedyś miała z nią styczność. 




 "You all have got to stop calling each other sluts and whores. It just makes it okay for guys to call you sluts and whores." 
Która książka obrazuje przeciwieństwo kobiecej siły?
Trylogia "Niezgodna" Veroniki Roth, a szczególnie "Zbuntowana". Teraz będzie spojler, więc uwaga. Ta część (pisana z perspektywy Tris) składa się z trzech rodzajów akapitów: 1. "O mój Boże, jaki Cztery jest piękny!" 2. "Jak mogłam zabić Willa?" I ogólnie płacz i jęczenie. 3. (tego rodzaju jest najmniej) Faktyczna akcja. Niby Tris jest kreowana na silną bohaterkę, a tak na prawdę przez te kilkaset stron czytamy jak lamentuje i ubolewa nad własnym losem.


 “You go Glen Coco!"
Postać, którą stale wspierałeś podczas czytania książki.
Clare z "Żony podróżnika w czasie" Audrey Niffenegger.


 "Get in loser, we’re going shopping!”
Ile czasu zwykle spędzasz w księgarni?
Za dużo. Pół godziny to minimum, jeśli chodzi o zwykłe, poukładane księgarnie, w Dedalusie schodzi się dwa razy dłużej.




  “It’s not my fault you’re like in love with me or something!”
Która książkowa postać otrzymałaby zakaz zbliżania się do Ciebie, gdyby była prawdziwa?
Gale, po tym co zrobił i jak się zachowywał w "Kosogłosie" nie chcę mieć do czynienia z tym nieczułym socjopatą.


 “I can’t help it that I’m popular.”
Popularna książka lub seria, przed której przeczytaniem byłeś pełen obaw.
Zacznijmy od tego, że nie lubię czytać książek, którymi wszyscy dookoła się zachwycają, na ogól okazuję się zwyczajne albo beznadziejne. Długo nie chciałam sięgnąć po "Szklany tron", i pewnie gdyby Ada go nie kupiła nadal bym nie zagłębiła się w tę serię, ale tym razem było warto.


 “She’s a life ruiner. She ruins peoples lives.”
Wszyscy kochamy Reginę George. Nazwij czarny charakter, który uwielbiasz i nic nie możesz na to poradzić.
Wiem, że TAG miał być książkowy, ale nie mam swojego ulubionego literackiego czarnego charakteru. Ale jeśli przejdziemy na filmy, animowane dokładniej, to musicie wiedzieć, że uwielbiam Yzmę z "Nowych szat króla". Kocham tę postać, jej zachowanie i teksty.


 “I’m not like a regular Mom, I’m a cool Mom.”
Ulubieni książkowi rodzice.
Atticus Finch z powieści Harper Lee <3.



 “That is so Fetch!”
Która książka lub seria powinna zyskać większą popularność?
Na pewno "Saga księżycowa", jeśli chodzi o Polskę, wtedy może wydaliby u nas kolejne tomy serii.


 “How do I even begin to explain Regina George?”
O jakim typie postaci najbardziej lubisz czytać?
Lubię czytać o postaciach podobnych do mnie, z podobnym poczuciem humoru i postrzeganiem świata.




 “I just have a lot of feelings.”
Co robisz, gdy książka dostarcza ci nieprzyjemnych uczuć?
Rozmawiam z Adą, z mamą, ewentualnie wyrażam swoją opinię w Internecie.


 “Nice wig Janice, what’s it made of?” "Your Mom’s chest hair!” 
Który tekst wypowiedziany przez postać wszedł na stałe do twojego słownika?
Ja często i całkowicie nieświadomie zaczynam używać zwrotów wypowiadanych przez postaci o których czytam, ciężko jest sprecyzować, co dokładnie to jest.

 “Boo, you whore.” 
Decyzja podjęta przez bohatera, która wyprowadziła cię z równowagi.
Wszystko, co robią główne bohaterki z "Pretty little liars" poczawszy od I do XVI tomu, dalej jeszcze nie czytałam, ale to co dziewczyny robią, jakie decyzje podejmują jest po prostu głupie. To nawet nie jest usprawiedliwione działaniem pod wpływem emocji, one mają świadomość konsekwencji, ale mimo wszystko dobrowolnie pakują się w kłopoty.


Do wykonania tagu nominuję Isabelle West i Anię z książkowego wzgórza, oraz każdego, kto miałby ochotę na powyższe pytania odpowiedzieć.

A jak wy byście odpowiedzieli? :)

7 komentarzy:

  1. W 100% zgadzam się z tym co napisałaś o Tris! Jak ja nie mogę ścierpieć tej bohaterki... Och, wiem coś o długim spędzaniu czasu w księgarni, czasem trzeba mnie siłą stamtąd wyprowadzać :D Cieplutko pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu nominowałaś mnie Libster Blog Award :) Dziś odpowiadam na nominację :)
    http://nerdprostozksiazki.blogspot.com/2016/03/liebster-blog-award-1-2-i-3.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie wykonany tag. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu skończyć trylogię "igrzyska Śmierci". A co do dziewczyn z PLL to ja nie wiem czemu one tak postępują głupio, ale w końcu kolejne tomy by się nie napisały gdyby tego nie robiły. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bardzo lubię ten film :D
    Oj tak, zauważyłam, że Chaol wielu osobom sprawia problemy... Strasznie długi ten tag, takie mam wrażenie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Katniss w świecie Rywalek:) muszę ci powiedzieć że o tym samym pomyślałam;) to by mogło być ciekawe
    Pozdrawiam books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń