poniedziałek, 21 grudnia 2015

Książki i musicale.

Ci, którzy mnie znają, wiedzą, że uwielbiam musiacale, a uczenie się na pamięć piosenek z nich to jedno z moich ulubionych zajęć ;). Dziś przychodzę do was z listą książek, na podstawie których powstały najpopularniejsze musicale. Z góry uprzedzam, że nie czytałam ani nie widziałam wszystkich z niżej wymienionych, ale powoli to nadrabiam. Oczywiście nie są to wszystkie, tylko te najbardziej znane, bo jak się okazuje, ze wszystkiego można zrobić musical (a cytując moją siostrę "wszystko co dobre, zaczyna się od książki").
W dalszej części nie będę się zbytnio rozpisywać, ponieważ nie zapoznałam się ze wszystkimi z podanych pozycji.
Zapraszam.



❉ "Les Miserables" - "Nędznicy" Victora Hugo.
Ulubiony musical, w każdej wersji oraz jedna z najlepszych książek jakie do tej pory czytałam. I bardzo żałuję, że nie miałam okazji zobaczyć go, gdy był wystawiany w warszawskiej Romie.
*moi znajomi nadal nie ogarniają, że jedna osoba jest w stania zaśpiewać "grupowy" utwór, w stylu "One day more".


❉ "Dzwonnik z Notre Dame" - "Katedra (Najświętszej) Marii Panny w Paryżu" Victora Hugo.
Mam sentyment do oryginalnej, francuskiej wersji z Garou, książka nadal przede mną.


❉ "Skrzypek na dachu" - "Dzieje Tewji mleczarza" Szolema Alejchema.

❉ "My fair lady"- "Pigmalion" George'a Bernarda Shaw.
Audrey Hepburn jest jedną z moich ulubionych aktorek i genialnie zagrała Elizę Doolittle.


❉ "Legalna blondynka" - "Prawnik Elle Woods" Amandy Brown.
Oprócz filmu z Reese Witherspoon, powstał także broadwayowski musical.

❉ "Wicked" - "Życie i czasy Złej Czarownicy z Zachodu" Gregory'ego Maguire.
Wciąż czekam na filmową wersję, ale chyba się nie doczekam.  Jednak nie wyobrażam sobie nikogo innego w głównej roli, niż Idinę Menzel (no, może Samanthę Barks, ale nikogo innego). Obecnie jestem w trakcie czytania książki, jak do tej pory bardzo mi się podoba.


❉ "Oliver!" - "Oliver Twist" Charlesa Dickensa.

❉ "Czarnoksiężnik z Oz" - Lyman Frank Baum.

❉ "Upiór w operze" - "Upiór opery" Gastona Leroux.
Kolejny faworyt, szczególnie film z Gerardem Butlerem, ponieważ GERARD BUTLER. Książka była dobrym uzupełnieniem historii, szczególnie o przeszłości Erica.


❉ "Dracula" - Bram Stoker.

❉ "Złap mnie, jeśli potrafisz" - Frank William AbagnaleStan Redding.

❉ "Romeo i Julia" - William Shakespeare.

❉ "West side story" - "Romeo i Julia" Williama Shakespeare'a.
Współczesna wersja jednego z najgorszych romansów wszech czasów, której jeszcze(!) nie widziałam.

❉ "Król lew" - "Hamlet" Williama Shakespeare'a.
Może nie do końca "Hamlet", ale "Król lew" jest mocno nim inspirowany.

❉ "Koty" - wiersze Thomasa Stearnsa Eliota.


❉ "Charlie i fabryka czekolady" - Robert Dahl.

❉ "Matylda" - Robert Dahl.

❉ "Piękna i bestia" - Jeanne-Marie Leprince de Beaumont/Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve.
Kocham ponad wszystko, jak często wspominam, uwielbiam wszystko, co związane jest z tą historią.

❉ "Jentł" - opowiadanie  "Yentl, the Yeshiva Boy" Isaaca Baszewisa Singera.

❉ "Doktor Jekyll i pan Hyde" - Robert Louis Stevenson.

❉ "Mary Poppins" - Pamela L. Travers.


❉ "Kabaret" - "Pożegnanie z Berlinem" Christophera Isherwooda.
To kolejny "klasyk", z którym potrzebuję zapoznać się jak najszybciej.

❉ "Amerykanin w Paryżu" - poemat George'a Gershwina.

 "Mały książę" - Antoine de Saint-Exupery.
Osobiście nienawidzę tej książki, delikatnie mówiąc była dobitnie słaba, ale wiem, że wielu osobą się podoba i mogą być zainteresowane musicalem na jej podstawie. Chociaż do dzisiaj nawet nie wiedziałam, że taki powstał....

A wy, znacie jakieś musicale na podstawie książek, oprócz wyżej wymienionych? Który jest waszym ulubionym lub najbardziej was ciekawi?

5 komentarzy:

  1. Ciekawe pozycje i utwory :)
    Widzę, że naprawdę lubisz musicale :)
    Nie jestem ich wielką fanką, ale również mam do nich sentyment...
    "Nędznicy" ♥♥♥
    Pozdrawiam gorąco,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  2. "Golibroda z Fleet Street" jest świetnym musicalem, no i oczywiście gra tam Johnny Deep, więc już w ogóle pięknie ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o nim, muszę koniecznie obejrzeć ;)

      Usuń
  3. O niektórych musicalach słyszałam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku ja również uwielbiam musicale!
    Czytałam wiele książek spośród wymienionych przez Ciebie i chętnie zobaczę musical ''Piękna i bestia''.
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń