piątek, 6 listopada 2015

Liebster Blog Award po raz drugi.


Kolejny raz zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Dwukrotnie. Za otagowanie dziękuję bardzo Marysi z bloga Lekturia i Oli z bloga Pomiędzy książkami. Więcej informacji tu.
Zapraszam.

Zaczynam od Lekturii, ponieważ najpierw otrzymałam nominację od niej. 

❉ Ile masz wzrostu?
173-175 cm, zależy kto mnie mierzył.

 Gdybyś spotkała złotą rybkę, która może spełnić 1 twoje życzenie, co by to było? Możesz prosić dosłownie o wszystko. Życzenie jest jedno, nie ma próśb o więcej życzeń.
Trudne pytanie. Pierwsze co mi przychodzi na myśl to to że chciałabym umieć śpiewać (bo śpiewam za dużo).  Gdybym miała dużo czasu na zastanowienie na pewno wymyślilabym coś ambitniejszego i bardziej przydatnego. Może cos związanego z podróżowaniem w czasie. :)


 Ile czytasz?
Mniej więcej książkę na tydzień (około 400 stron).

 Co jest Twoim ulubionym przedmiotem w szkole?
Język angielski i plastyka.

 Gdybyś miała wybrać moc (tylko jedną) co by to było? Masz do wyboru: czytanie w myślach, umiejętność poruszania się z prędkością światła, telekinezę (podnoszenie przedmiotów siłą umysłu), umiejętność stawania się niewidzialnym.
Jako, że jestem niezwykle leniwą osobą to wybiorę telekinezę.

❉ Kim chciałabyś zostać w przyszłości?
Scenografem, ale poszłam w zupełnie innym kierunku.

❉ Wymień 3 imiona męskie i żeńskie, które Ci się najbardziej podobają.
Nie wiem czy mam ograniczyć się tylko do polskich imion, więc trochę pomieszam. Alicja, Kinga i Jamie, Wojciech (jak będę mieć syna to go tak nazwę), Jacek i uwielbiam, gdy w książce występuje męski bohater o imieniu Dorian.

❉ Czy jest jakaś książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na świat?
Każda książka, którą przeczytałam miała wpływ na mój światopogląd, ale jeśli mam sprecyzować to wymienię najważniejsze: "Posłaniec"  i "Złodziejka książek" Markusa Zusaka, "Zabić drozda" Harper Lee, "Cień wiatru" Carlosa Ruiza Zafóna i "Smażone zielone pomidory Fannie Flagg.

❉ Skąd wzięła się Twoja nazwa bloga?
Od piosenki ("Castle on a cloud") pochodzącej z mojego ulubionego musicalu "Les Miserables", stworzonego na podstawie "Nędzników" Victora Hugo.



 Twoja ulubiona postać, która rozśmiesza Cię do łez.
Uwielbiam Kapitana Shakespeare'a z "Gwiezdnego pyłu" (filmu na podstawie powieści Neila Gaimana), granego przez genialnego Roberta DeNiro. Serdecznie polecam. Rozśmieszają mnie do łez również postaci z filmu "Grand Budapest Hotel", zwłaszcza Pan Gustave H. (w tej roli Ralph Fiennes).


 Ile czasu poświęcasz swojemu blogowi?
Kilka godzin w tygodniu. Gdy mam wolne, w weekendy piszę kilka postów i ustawiam automatyczną publikację (co 3 dni). Ze wglądu na brak czasu w tygodniu zaglądam tylko na kilka, kilkanaście minut, gdy znajdę chwilę, ale staram się to robić jak najczęściej.


Tyle od Marysi. A teraz przejdę do pytań od Pomiędzy książkami.


❉ Jakie jest Twoje największe marzenie?
Najprostsze z możliwych - chcę być szczęśliwa. Pierwsze co muszę zrobić to skończyć studia, reszta wyjdzie w praniu.

 Z którym bohaterem utożsamiasz się najbardziej?
Nella z "Miniaturzystki" Jessie Burton, to zakłopotanie, towarzyszące jej w chwili, w której ją poznajemy, jakbym czytała o sobie i Emma z "Osobliwego domu pani Peregrine" Ransoma Riggsa.

 Jesteś optymistą, pesymistą czy może realistą?
Jestem realistką w stronę optymistki.

 Od czego jesteś uzależniony?
Herbata.

 Kto jest Twoją fikcyjną miłością?
Peeta. Wilk. Fitzwilliam Darcy. Daniel Sempere. Finnick. Tristran Thorne. Aragorn. Oscar Drai. Legolas. Chaol. Kapitan Thorne. Dorian. Duch. Długo by wymieniać.

 Jakie masz zainteresowania poza czytelnictwem?
Rysunek, filmy (chyba nawet bardziej niż książki), fangirling na wysokim poziomie.

 Dopasuj do 3 książek po 1 utworze muzycznym, który kojarzy Ci się z tymi powieściami.
"Trylogia Czasu" Kierstin Gier - "Hallelujah" w wersji Bon Jovi
"Tam, gdzie śpiewają drewa" Laura Gallego - "Every breath you take" The Police
"Saga księżycowa" Marissy Meyer - "Red" Taylor Swift

 Kim chciałeś zostać, gdy byłeś mały?
Byłam wszechstronnym dzieckiem: lekarzem, scenografem, aktorką, scenarzystą, piosenkarką, architektem, pisarką, cukiernikiem, księżniczką (na to nadal liczę).

 Jakiej muzyki słuchasz?
Od dziecka kocham muzykę z lat 70, 80 (i w ogóle wszystko z popkultury lat 80: modę, filmy, fryzury) i 90. Głównie Aerosmith i Bon Jovi. Z nowszych słucham głównie OneRepublic, ale też Seleny Gomez i Taylor Swift. Uwielbiam także piosenki z musicali, szczególnie "Les Miserables" i "Upióra w operze". Jak widać mam bardzo zróżnicowany gust.



 Czy płaczesz na książkach?
Tak, łatwo się wzruszam.

 Dlaczego założyłeś bloga?
Pisałam już o tym w pierwszym poście, TMI Book TAGu, namówiła mnie siostra, Ada.

Nominuję nowe osoby, ale pytania pozostawiam te same.

Moje nominacje:
Łukasz
Lord Victor
Cicha książka
Papierowe natchnienia
Truskawkowy blog książkowy
Olivia czyta
Katherine Herondale
Isabelle West
Książki Mitchelii
Grzegorz
Czarna z miodem

Pytania do was:
1. Pierwsza książka, którą pamiętasz?
2. Ulubiony serial?
3. Żart, suchar, z którego zawsze się śmiejesz.
4. Tytuł, tekst piosenki, który opisuje Twój obecny nastrój.
5. Gdybyś mógł/mogła zagrać główną rolę w wybranym filmie, który byś wybrał(a)?
6. Rzecz, którą lubisz, ale niekoniecznie lubisz się tym chwalić.
7. Mało znany blog, który chciałbyś/chciałabyś polecić.
8. Najlepszy motywator?
9. Ulubiona para, najlepszy romans.
10. Popularne zachowanie, którego nie rozumiesz u innych ludzi.
11. Które z odwiedzonych przez Ciebie miejsc (do tej pory) najbardziej Ci sie podobało?


Jeszcze raz dziękuję dziewczynom za otagowanie. Do poniedziałku. :)

4 komentarze:

  1. dzięki za nominacje niedługo odpowiem na pytanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację! Na pewno niedługo odpowiedzi na pytania ukażą się u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wykonanie mojej nominacji:) Przyjemnie poznało się odpowiedzi na moje pytania.
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację ;)
    Niedługo pojawi się odpowiedź xD
    Pozdrawiam,
    Isabelle West
    recenzjekawoholika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń