piątek, 18 września 2015

Book TMI TAG.

Witam wszystkich serdecznie!
Jako pierwszy post na tym blogu chciałam dodać coś ambitnego, więc będzie to TAG. Mam nadzieję, że pozwoli to wam poznać mnie trochę zanim przejdę do właściwych recenzji. Z ważniejszych informacji dodam tylko, że mam 18 lat i liczę, że spodobają wam się moje posty, które napiszę w przyszłości.
Zapraszam na Book TMI TAG.


Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Kocham styl, zarówno ubierania się, jak i sposób bycia Holly Golightly ze "Śniadania u Tiffany'ego" Trumana Capote.

Twoje książkowe zauroczenie?
Jest ich naprawdę dużo, ale moim pierwszym poważnym książkowym mężem był Peeta Mellark z trylogii "Igrzyska śmierci" Suzanne Collins, a ostatnim Wilk z "Sagi Księżycowej" Marissy Meyer.

Czy kochałaś kiedyś postać a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Noah Shaw podobał mi się tylko w pierwszym tomie "Mary Dyer" Michelle Hodkin, tak samo było z Carterem z "Nocnej szkoły" C.J. Daugherty, ale to dlatego że autorka opisywała go jak zupełnie inną osobę, czułam że narzuca mi team :D.

Najgrubsza książka na twojej półce?
"Dziewczyna, która igrała z ogniem" Stiega Larssona, równo 700 stron.

Najcięższa książka na twojej półce? 

"Coco Chanel: legenda i życie" Justine Picardie.

Czy masz jakieś książkowe plakaty?

Nie, ale planuję zakup mapy Śródziemia.  

Czy masz jakąś biżuterię związaną z książkami?

Jeszcze nie.

Książkowe OTP? 

Evelark

Ulubiona seria książek?.

"Igrzyska śmierci", "Saga księżycowa", "Szklany tron" Sarah J. Maas i "Cmentarz zapomnianych książek" Carlosa Ruiza Zafóna.

Ulubiony soundtrack z ekranizacji książki?

Muzyka z "Gwiezdnego pyłu" (Neil Gaiman). 


Piosenki z "Gwiazd naszych wina", szczególnie "What you wanted" OneRepublic. 


Bardzo lubię też soundtrack z "Pięćdziesięciu twarzy Greya" (E. L. James) i to chyba jedyna dobra rzecz jaką mogę powiedzieć o tym filmie. Nie, stop, jeszcze brak przemyśleń głównej bohaterki na plus :).



No i nie mogę zapomnieć o wspaniałym soundtracku z "Drive" na podstawie powieści Jamesa Sallisa.



Książkowa historia,której ci brakuje i życzysz sobie żeby była kontynuowana?
Jestem ciekawa dalszych losów Nika ("Księga cmentarna" Neil Gaiman) i Liesel ("Złodziejka książek" Markus Zusak).

Ulubiona powieść jednotomowa?
"Zabić drozda" Harper Lee

Od kiedy czytasz książki?
Od kiedy nauczyłam się czytać. Dzięki Mamo za zachęcanie mnie❤.

W którym domu Hogwartu jesteś?
Według Pottermore idealnie pasuję do Ravenclaw.

Jakość, której szukasz w książce?
Fizycznie to duży druk, krótkie rozdziały, ładna (świecąca) okładka. A co do samej treści to dobry styl pisania, ciekawi bohaterowie, doprowadzenie wszystkich (wymagających tego) wątków do końca. Lubię też jak postacie maja oryginalne, dziwne imiona.

Ulubiony cytat z książki?
Opis Éponine Thénardier z "Nędzników" Victora Hugo.

"Była bosa i obdarta jak owego dnia, gdy tak śmiało wtargnęła do jego pokoju, tylko że łachmany jej były o dwa miesiące starsze, bardziej dziurawe i jeszcze brudniejsze. Był to ten sam ochrypły głos, to samo ciemne czoło o skórze spękanej od słońca, to samo zuchwałe, błędne i niepewne spojrzenie. Poza tym, rzecz owa, twarz jej miała ten wyraz wystraszony i żałosny(...) Źdźbła słomy i siana tkwiły w jej włosach(...) A jednak z tym wszystkim była piękna."

Ulubiona okładka książki?
Zakochałam się w domku na  "Miniaturzystce" Jesse Burton oraz w brokatowej okładce książki "Piętnaście pierwszych żywotów Harry'ego Augusta" Claire North (lubię jak się coś świeci :)).

Akcja czy romans?
Zdecydowanie akcja.

Gdzie idziesz gdy w książkach zdarzają się smutne momenty?
Zwykle tam, gdzie akurat jest moja mama, żeby  trochę pojęczeć podzielić się spostrzeżeniami.


Jak długo zajmuje ci skończenie książki?
1-5 dni, zależnie od długości, tego jak bardzo mi się podoba i jak rozwija się akcja.

Najmniej lubiana książka?
"Nigdy i na zawsze" Ann Brashares.

Co cię zachęca w postaci?
Zaradność, poczucie humoru, dystans do siebie.

Co cię odrzuca w postaci?
Brak poczucia własnej wartości, wieczna bezradność i (jeśli postać jest też narratorem) niespójność i chaotyczność przedstawianej historii.

Powód dla którego założyłam bloga?
Zbyt dużo wolnego czasu, subtelne sugestie siostry, że powinnam, poza tym lubię mówić o książkach, filmach, tego typu rzeczach, a ponadto trzeba poszerzać swoje grono odbiorców (czyt. rodzina i znajomi). :)

 Przerażająca książka?
Jeszcze nie przeczytałam naprawdę strasznej książki, ale przeraziło mnie kilka fragmentów "Księgi cmentarnej" i "Rok 1984" Georga Orwella.

Ostatnia książka,która sprawiła,że się popłakałaś?

"Posłaniec" Markusa Zusaka.

Ostatnia książka,które dałaś 10/10?
"Posłaniec". Nadal.

Ulubiony tytuł książki?
"Crescendo" (Becca Fitzpatrick)

Ostatnia książka,którą przeczytałaś?
"Posłaniec". Nadal.

Książka,którą obecnie czytasz?
"Czerwona królowa" Philippy Gregory i "Cress" Marissy Meyer.

Ostatnia książkowa adaptacja jaką obejrzałaś?
Ekranizacja "Bestii" Alex Flinn.

Książkowa postać, z którą zawsze chciałaś porozmawiać?
Kubuś Puchatek lub Sara Crewe ("Mała księżniczka" Francis Hodgson Burnett).

Autor, z którym zawsze chciałaś porozmawiać?

Z Sarą Shepard, żeby ostatecznie zakończyła serię "Pretty little liars". Bardzo chciałabym też porozmawiać z Tolkienem, facetem, który napisał moje dzieciństwo.

Ulubiona przekąska podczas czytania?
Jak czytam to nie jem, bo mi brakuje rąk, ale litrami wypijam herbatę, każdy rodzaj.

Książkowy świat,w którym chciałabyś żyć?
Śródziemie i królestwo Stormhold.

Książkowy świat,w którym nie chciałabyś żyć?
Wszystkie przedstawione w dystopiach, antyutopiach, szczególnie z "Roku 1984".

 Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Pamiętam, jakby to było zaledwie godzinę temu.

Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
"Obdarzona była siłą charakteru pozwalającą rozgramiać armie, a tyłek miała wielkości fiata 600" - Carlos Ruiz Zafón "Marina"


Czy tworzysz jakieś własne teksty?

Może to być dla was zaskoczeniem, ale zamierzam podjąć próbę pisania własnych recenzji książek, filmów i seriali. Oprócz tego w dzieciństwie pisałam ambitne sztuki teatralne, motyw przewodni - Kubuś Puchatek, były też opowiadania i teksty piosenek o moich znajomych.

Ulubiony magiczny przedmiot?
"Jeden pierścień, by wszystkimi rządzić.."
A, no i różdżka.


Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Mój wątpliwy talent do sportów drużynowych zapewne zmarnowałby się na trybunach.


Piosenka, którą łączysz z jakąś książką?
"Gwiezdny pył" Neila Gaimana i "Thinking out loud" Eda Sheerana.


Ulubiony podryw na książkę?
Zabrnęłam właśnie na Ciemną Stronę Internetu wpisując w Google hasło "podryw na książkę".

Użyłaś go kiedyś?
Codziennie innego.

Ile masz książek?
U siebie dokładnie 99. Setna książka została przedwczoraj wysłana :).

Kogo tagujesz?
Każdego, kto dotarł aż tutaj i ma ochotę i czas odpowiedzieć na prawie 50 pytań.

5 komentarzy:

  1. Ach, Igrzyska, Szklany tron, Złodziejka książek, Zabić drozda <3 Cudowne książki pojawiają się w tym tagu :D 100 punktów dla ciebie za stosowanie humoru w tagu ;) Pozdrawiam, witam w blogosferze i czekam na kolejne posty :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam w blogosferze, (chociaż sama też jestem dość nowa). Czekam na kolejne posty :)
    Pozdrawiam, Lekturia

    OdpowiedzUsuń
  3. Spóźniony pierwszy komentarz. Jestem już wspomniana w pierwszym poście #wzruszenie #sława. Złotko oby tak dalej xD. Ironia jest Twym kluczem do sukcesu :D.


    Twoja najwierniejsza Fanka,
    A.

    OdpowiedzUsuń