wtorek, 19 kwietnia 2016

Broadway Musicals Book TAG.

Moje uwielbienie do musicali często przewijało się na tym blogu. Dlatego dziś chciałabym zrobić dla was tag właśnie z nimi związany.
Zapraszam


❉ Rent, czyli książka, która dzieje się w Ameryce. (recenzja spektaklu tu)
Postaram się wybrać książki, o których nie piszę za często. Dlatego do tego pytania dopasuję serię "Rywalki" Kiery Cass. Rzecz dzieję się w przyszłości, na terenie obecnych Stanów Zjednoczonych, a dodatkowo imię głównej bohaterki to America.

❉ Wicked, czyli książka z magią w tle.
"Tam, gdzie śpiewają drzewa" Laury Garcii Gallego należy do książek przepełnionych magią i baśniowością. Nie jest to zbyt znana książka, ale na pewno powinna zyskać więcej uwagi.

❉ Deszczowa piosenka, czyli książka na długi, deszczowy wieczór.
Na długie, deszczowe wieczory polecam "Miniaturzystę" Jessie Burton. Ma świetny klimat, a przy takiej pogodzie łatwiej będzie się wczuć w tę tajemniczą atmosferę.



❉ Koty, czyli książka, której bohaterem jest zwierzak.
Nie jest to główny bohater książki, ale nikt nie narzucił tego w pytaniu. A mówię o Kocie ze "Śniadania u Tiffany'ego" Trumana Capote. Kot odgrywa dosyć istotną rolę w życiu głównej bohaterki, więc warto by o nim wspomnieć.

❉ Nędznicy, czyli powieść historyczna o ulubionej epoce. 
Nie mam swojej ulubionej epoki. Ostatnio czytam trochę o drugiej wojnie światowej i tu mogę wszystkim polecić powszechnie znane i lubiane "Światło, którego nie widać" Anthony'ego Doerra.

❉ The Rocky Horror Picture Show, czyli książka science fiction godna polecenia.
Nie czytam zbyt często tego gatunku. Ale na pewno warty uwagi jest "Player One" Ernesta Cline'a. Uwielbiam tę historię, głównie przez liczne nawiązania do lat 80, ale też zafascynowała mnie wykorzystywana tam technologia.



❉ Upiór w operze, czyli klasyk z niesamowitym klimatem.
W jednym z poprzednich pytań "Nędznicy" są wymienieni jako musical, a tu użyję ich jako powieść Victora Hugo, która jest po prostu mistrzostwem świata. Warto poświęcić czas (dużo czasu) na przeczytanie jej w całości.

❉ Aladyn, czyli bajka z dzieciństwa, którą wyjątkowo zapamiętałeś.
Najlepiej pamiętam, i jest to w ogóle pierwsza książka, którą pamiętam żebym kiedykolwiek czytała, "Opowieść o piesku i kotce - jak razem gospodarzyli i jeszcze o różnych innych rzeczach" autorstwa Josefa Czapka. Nadal ją mam, jest pokolorowana, podniszczona, ale mam do niej ogromny sentyment.

❉ Król lew, czyli książka i jej filmowa adaptacja, którą polecasz. 
I przy tym pytaniu znowu powrócę do młodszych lat beztroski. Chciałabym polecić wam filmy i serię książek "Stowarzyszenie wędrujących jeansów" Ann Brashares. Oglądałam je kilka razy, książki mam ochotę sobie odświeżyć. Polecam zapoznać się z tytułem jeśli jeszcze nie mieliście okazji. Tylko to nie jest żaden ambitny film, a prosta opowieść dla nastolatek, a jednak ma coś w sobie. ;)


Ten TAG był już robiony przez wiele osób i też mnóstwo osób jest otagowanych, dlatego ja dziś nie taguję nikogo. Ale jeśli ktoś ma ochotę na zrobienie go to zachęcam. :)
Miłego dnia.

2 komentarze:

  1. Och, Nędznicy <3 Uwielbiam musical i książkę. Tak jak napisałaś, to po prostu mistrzostwo :D
    Nominowałam Cię do tagu - http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/2016/04/celebrity-book-tag.html
    Byłoby mi niezmiernie miło, gdybyś wzięła udział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nędznicy miłością życia! :D Bardzo dziękuję za nominację i na pewno odpowiem na pytania :)

      Usuń