czwartek, 12 listopada 2015

Seriale, które oglądam.

Zakładając bloga nie chciałam skupiać się tylko na książkach, chociaż są one głównym tematem większości postów. Zamierzam pisać więcej o filmach (jeśli obejrzę coś godnego polecenia lub odradzenia), muzyce i właśnie o serialach. O nich pojawi się cała seria, którą rozpoczną seriale, które oglądam na bieżąco.
Zapraszam.

❉ CHICAGO FIRE; CHICAGO PD; CHICAGO MED
[emisja odpowiednio we wtorek (sezon 4) , środę (sezon 3) i poniedziałek (sezon 1) na kanele NBC]
Opowiadają kolejno o strażakach, policjantach i lekarzach z Chicago. Te trzy seriale są połączone ze sobą, ale można oglądać każdy bez znajomości pozostałych (chociaż świetnie się uzupełniają nawzajem). Mają wspólnych bohaterów, czasem prowadzą razem sprawy. Mnóstwo akcji, jest przy czym się pośmiać, ale potrafiły też złamać mi serce. 



❉ DAWNO, DAWNO TEMU (Once upon a time)
[emisja w niedzielę (sezon 5) na kanale ABC]
Co by się stało, gdyby bohaterowie naszych ulubionych bajek przenieśli się do współczesnego świata? O tym jest właśnie ten serial. W miasteczku Storybrooke możemy śledzić losy ulubionych postaci (#rumbelle4ever), jak walczą z nowymi zagrożeniami, magią, a bohaterowie stają się czarnymi charakterami i na odwrót. Zupełnie nowe spojrzenie na klasyczne baśni.



❉ SCREEM QUEENS
[emisja we wtorki (sezon 1) na kanale Fox]
Serial z rodzaju te ambitne. Niesamowicie głupi, typowo amerykański, odmóżdżający, ale czasem też lubię coś takiego obejrzeć. Schemat klasycznego slashera. Do obsady należy wiele młodych, wszystkim dobrze znanych gwiazdek. Ale mimo swojej absurdalności, dobrze mi się go ogląda i jestem bardzo ciekawa, kto jest mordercą i jaki jest jego motyw.

❉ NIE Z TEGO ŚWIATA (Supernatural)
[emisja w środy (sezon 11) na kanale The CW]
Bracia Winchester, Sam i Dean, walczą ze zjawiskami nadprzyrodzonymi, umierają, odradzają się, wywołują i powstrzymują kolejne apokalipsy. Przy jedenastu sezonach nie ma co więcej pisać. Serial jest genialny, chociaż ostatnio trochę zaczął mnie nudzić, scenarzystom kończą się powoli pomysły. Ale uwielbiam go za klimat, humor i liczne nawiązania do popkultury.


❉ TOP MODEL. ZOSTAŃ MODELKĄ.
[emisja w poniedziałki 0 21:30 (seria 5) na kanale TVN]
Postanowiłam w moich postach o serialach umieścić też programy telewizyjne, które oglądam, a są one dokładnie dwa (o tym drugim kiedy indziej). I tak, oglądam Top Model, ale chyba tylko z pobudek masochistycznych (to żart). Denerwuje mnie w tym programie większość rzeczy: przedmiotowe traktowanie uczestników, nieszanowanie ich poglądów, jurorzy, którzy zaprzeczają sami sobie, otwarcie przyznają, że dalej przechodzą osoby, które oni lubią, a nie dlatego, ze ktoś był dobry, robienie telenoweli z sytuacji w Domu Modelek i trzymanie na siłę osób, które nie dają sobie rady, ale mają potencjał, tylko ukryty. Program wzbudza we mnie cały wachlarz negatywnych emocji, a mimo to oglądam, z sezonu na sezon jest jednak coraz gorzej.  Dla zainteresowanych, kibicuję Karolinie Gilon.

A wy co oglądacie tej jesieni?

2 komentarze:

  1. Ja też oglądam Supernatural, Pamiętniki Wampirów i Top model :D Jestem za Karoliną Pisarek! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś oglądałam Pamiętniki, czytałam też książki, ale to jednak nie dla mnie.

      Usuń