niedziela, 15 listopada 2015

Classic Book TAG.

Classic Book TAG został stworzony na zagranicznym blogu It's a Book World. Nikt mnie nie nominował, ale spodobały mi się pytania, dlatego dzisiaj zamierzam odpowiedzieć na nie.

☁Zapraszam.☁

❉ Popularna klasyka, która nie przypadła Ci do gustu.
"Wielki Gatsby" Francisa Scotta Fitzgeralda, książka była zwyczajna, ale stworzona do zekranizowania. Ponadto "Portret Doriana Graya" Oscara Wilde'a, średnio podobała mi się historia, jak i tytułowy bohater.

❉ O którym wieku/okresie historycznym lubisz czytać najbardziej.
Nie mam konkretnego ulubionego okresu, zależy to głównie od przedstawionej historii. Dla mnie równie dobrze rzecz może się dziać w średniowieczu, jak i w niedalekiej przeszłości.



❉ Ulubiona bajka.
Zdecydowanie "Piękna i bestia". W każdej postaci. Obejrzałam chyba wszystkie możliwe adaptacje, nadal jestem zakochana.



❉ Klasyka, nieznajomości której wstydzisz się najbardziej.
Chyba będzie to "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. Nie mam bladego pojęcia o czym jest ta historia, wiem tylko, że to jeden z najlepszych romansów wszech czasów. Ale mam jeszcze czas by to nadrobić.

❉ Pięć klasycznych powieści, które planujesz przeczytać w najbliższym czasie.
Poluję w bibliotece (z marnym skutkiem) na "Z dala od zgiełku" Thomasa Hardy'ego. Na mojej półce czekają "Wichrowe wzgórza" Emily Bronte, "Miłość w czasach zarazy" Gabriela Garcíi Márqueza i "Paragraf 22" Josepha Hellera. Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia może sięgnę po "Opowieść wigilijną" Charlesa Dickensa.



❉ Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce.
"Saga księżycowa" Marissy Meyer, bazująca na klasycznych baśniach (Kopciuszek; Czerwony Kapturek; Roszpunka), należy do moich ulubionych serii. Strasznie podobała mi się "Marina" Carlosa Ruiza Zafóna, która nawiązuje do "Frankensteina" Mary Shelley.

❉ Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa.
Na pewno "Les Miserables. Nędznicy", musical z 2012 roku, na podstawie prozy Victora Hugo. Jeśli do klasyki zaliczymy Tolkiena to oczywiście "Władca pierścieni". Ale "Władca pierścieni" jest ponad każdym rankingiem. Z seriali będzie to współczesna wersja serii sir Arthura Conan Doyle'a, czyli "Sherlock" produkcji BBC.

❉ Najgorsza adaptacja klasyki.
Przyznaję, że nie czytałam "Anny Kareniny" Lwa Tołstoja. Ale obejrzałam ekranizację. Tę nową. I to był błąd. Pomysł z przeniesieniem całej akcji do teatru początkowo wydawał mi się fajny, jednak całość wykonana była słabo, film się ciągnął (a do najkrótszych nie należy), trudno było mi się połapać co się właściwie dzieje i ogólnie mi się nie podobało.

❉ Ulubione szaty graficzne, które chciałbyś mieć w swojej kolekcji.
Jakoś nie czuję czegoś takiego, że muszę zgromadzić wszystkie pozycje z serii Angielski ogród czy klasyki Barnes & Noble. Kupuję Gaimana w nowych wydaniach, chyba mogę podciągnąć to pod tę kategorię, chociaż to nie klasyka.



❉ Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić.
Jeszcze nie zagłębiłam się w klasykę na tyle, aby dojść do tej mało znanej. Ale jeśli chodzi o coś, co mogłabym polecić każdemu będzie to "Zabić drozda" Harper Lee. Porusza wiele ważnych tematów, a pisanie z perspektywy małej dziewczynki sprawia, że powieść jest łatwiejsza do zrozumienia, co przy klasycznych lekturach nie zdarza się tak często.

To już ostatnie z pytań. Do wykonania TAGu nominuję Judytę z House of Readers oraz każdego, komu TAG się podoba. :)
A jaka klasyka należy do waszych ulubionych?

1 komentarz:

  1. "Les Miserables. Nędznicy" to faktycznie bardzo dobry musical.
    Bardzo dziękuję za nominację. Będę miała problem z odpowiedziami, bo do tej pory przeczytałam bardzo mało klasycznych powieści, ale się postaram :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń