środa, 7 października 2015

Niepopularne opinie TAG.

Zapraszam na Unpopular Opinions Book TAG.
Post zawiera mały spojler dotyczący trójkąta miłosnego w "Igrzyskach śmierci".


❉ Popularna książka lub seria, której nie lubisz?
Najbardziej znienawidzone przeze mnie popularne serie to trylogie "Mara Dyer" Michelle Hodkin i "Niezgodna" Veronici Roth, chociaż w tym wypadku pierwszy tom mi się podobał.

❉ Popularna książka lub seria, którą wszyscy inni zdają się nienawidzić, ale ty ją kochasz?
Może "kocham" to za duże słowo, ale nie zgadzam się z powrzechnie panująca opinią, że okropna jest "Następczyni" Kiery Cass. Lubię tę książkę, może faktycznie jest niepotrzebna, a głowna bohaterka denerwująca, ale właśnie taka miała być.

 Trójkąt miłosny, w którym główna bohaterka wybiera tego, którego według ciebie - nie powinna ALBO OTP, którego nie lubisz?
I tu miałam problem, bo główny bohater/bohaterka zawsze kończy z osobą, którą bym wolała. Przynajmniej w książkach, jakie czytam, więc do tej kategorii dopasuję troche nietypową powieść. W "Upiorze opery" Gastona Leroux, mimo wszystko bardziej chciałabym żeby Christine wybrała pomiędzy Erykiem a Raulem inaczej niż to zrobiła.

 Popularny gatunek, po który trudno ci sięgnąć?
Tak szczerze to przeczytam wszystko, ale najrzadziej wybieram horrory (chociaż ostatnio jestem w nastroju na jakiś).

 Popularny lub ukochany przez wszystkich charakter, którego ty nie lubisz?
NIE-NA-WI-DZĘ Gale'a z "Igrzysk śmierci" Suzanne Collins od przeczytania pierwszego tomu po dzień dzisiejszy. Nie wiem co inni w nim widzą i wkurza mnie, że postaci jego i Peety często porównywane są przez aktorów, którzy je grali. Nieraz słyszałam lub czytałam opinię, że jak Katniss mogła nie wybrać cudownego umięśnionego Liama Hemswortha tylko przeciętnego Hutchersona. Książek nie można oceniać przez pryzmat ich ekranizacji.

 Popularny autor, w którego styl pisania nie potrafisz "wejść"?
Lauren Oliver. Czytając trylogię "Delirium" zauważyłam, że autorka opisuje każdy, najmniejszy szczegół otoczenia, dokładnie relacjonowała co widzą bohaterowie. Zostawiła zerowe pole manewru dla wyobraźni czytelnika.

 Popularny motyw, którym jesteś zmęczony?
Wszelkiego rodzaju zawody, konkursy, eliminacje. Po drugie jakieś z dupy wzięte podziały społeczeństwa. Na koniec usprawiedliwianie wszystkiego trudnym dzieciństwem/niezrozumieniem ze strony społeczeństwa czy nawet najbliższym osób. Bo lepiej z góry założyć, że nie zrozumieją niż powiedzieć wprost o co chodzi.

Popularna seria, której nie chcesz przeczytać?
"Pieśń lodu i ognia" Georga R. R. Martina. I nie chodzi o moje lenistwo czy niechęć do tej historii, bo serial oglądam. Przeczytałam "Grę o tron" (była całkiem niezła), ale po dalsze tomy nie sięgnę. Nie lubię czytać książek gdzie akcja nie jest ciągła, każdy rozdział pisany jest z innej perspektywy, o innych bohaterach, w innym miejscu. Przez to trudno jest mi się wbić, jak już coś mnie zaciekawi, gdy wracam do tego wątku po stu stronach czytania o czym innym, nie pamiętam już o co chodziło, zwłaszcza, że tyle się dzieje.

 Powiedzenie mówi: "Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale... która adaptacja filmowa lub serialowa podoba ci się bardziej niż książka?
"P S Kocham cię" z 2007 roku na podstawie powieści Cecelii Ahern. Najlepiej sami porównajcie, bo mogłabym się rozpisywać na ten temat w nieskończoność, ale z tego co pamiętam wizja reżysera była nieco odmienna (na szczęście) od tego co napisała autorka. Uważam też, że "Wielki Gatsby" Francisa Scotta Fitzgeralda, został stworzony po to żeby go zekranizować. Książka i filmy to dokładnie ta sama historia, nic nie jest zmienione, często nawet dialogi pozostawały te same. Jednak w książce nie czuć aż tak tego klimatu lat 20. Cały ten przepych, kolory, stroje, imprezy u Gatsby'ego sprawiają, że efekt jest niesamowity.



To by było na tyle z tego TAGu. Chciałabym nominować do niego LekturięKlaudię Totallbooknerd7 oraz każdego, kto nie zrobił jeszcze tego tagu, a ma ochotę wykonać go u siebie.

4 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominację:D Tag oczywiście wykonam jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu (póki co mam bardzo dużo nauki :/).Sam tag jest bardzo fajny, niepopularny i oryginalny. Fajnie ci wyszedł:)
    PS Też nie lubię Gale'a:)
    Pozdrawiam,
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Mary Dyer" też nie lubię, choć czytałam tylko pierwszą część, a "Niezgodna" zachwyciła mnie pierwszą częścią, a zawiodła kolejnymi. A wszyscy trylogii Hodkin dają 9/10 :D
    Łączmy się, ja też nie lubię Gale'a :DD
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety, chyba szybko tego tagu nie zrobię u siebie:( Nie to, że nie chcę, nawet próbowałam i tag naprawdę mi się podoba tylko... nie wiem jak odpowiedzieć w większości kategorii:( bo nie zdarzyło mi się być w takich sytuacjach, a nie chcę by wszystkie odpowiedzi były naciągane. Przepraszam:( Ale kiedyś obiecuję, na pewno go wykonam:)
    Pozdrawiam,
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń